Portada • Qui som? • Rutes BTT • Trekking • Camí Santiago • Calaix • Històriques • Tracks • El Temps

Volta per el Baridà.  Setembre 2023

Entre les comarques de la Cerdanya (extrem oest) i l'Alt Urgell (extrem est) trobem aquesta subcomarca del Baridà limitada al Nord per Andorra i el Sud per la Serra del Cadí. Fem una volta per la part Nord començant als Banys de Sant Vicenç, baixem desprès a Martinet per completar la volta per la part Sud.

Comencem la pedalada als Banys de Sant Vicenç agafant tot seguit la carretera que puja al encimbellat poble d'Aristot. Una llarga pujada per una pedregosa pista bastant costeruda i malmesa en alguns punts ens porta fins al Coll de Queralt amb bones panoràmiques als cims limítrofs amb Andorra i el Cadí.

Fem algunes pistes d'esquí de fons d'Arànser i per un esplèndid sender baixem cap a Músser. Seguim per un altre sender fins a Martinet.

Travessem el Riu Segre i seguim per el Camí de Sant Jaume passant per l'Estret de Mollet fins els Arenys.

Segona pujada del dia cap a Toloriu i el Coll de Jou, on s'acaben per avui les pujades, portem ja 1.900 metres de desnivell acumulats.

Per bona pista baixem cap a Arsèguel i retornem cap on em començat aquesta esplèndida ruta a recuperar forces amb un merescut dinar.

Arribant a Aristot.
Passat el poble prenem la pista que ens ha de portar sense treva fins al Coll de Queralt.
Bosc de la Peguera.
Camí pedregós i a trams molt treballat. Al coll portarem 1.250 metres de desnivell de de la sortida.
Per fi arribem al Coll de Queralt a 2.033 metres d'alçada. Punt més alt de la volta al Baridà al tram Nord. El dia va deixant de ser rúfol, comencem a veure el Sol.
Deixem les pistes d'esquí de fons d'Arànser per el tupit Bosc de Queralt.
Aquí gaudim d'un fantàstic sender.
Es bastant ciclable amb algun entrebanc de tant en tant.
Músser amb el Cadí al fons.
Desprès de Martinet fem el tram Sud de la volta al Baridà. El búnquer de la Mel.
Sender del vell camí a Toloriu.
La vegetació va estrenyent el camí.

Segon coll del dia, el Coll de Jou a 1.400 metres d'alçada.
Arsèguel a la vista.
Passem per el seus carrers i emprenem ràpid camí de tornada. Una bona i atractiva ruta per el Baridà.