Portada • Qui som? • Rutes BTT • Trekking • Camí Santiago • Calaix • Històriques • Tracks • El Temps

Al Cap de Boumort i el Pas Comptador.  Maig 2024

Voltar per la Serra de Boumort sempre comporta superar grans distancies i desnivells allunyats de tota civilització. Aquest és el seu encant per tots els amants de la muntanya i dels grans espais. Amb aquest propòsit, amb les nostres bicis, anem a fer el seu cim més alt, el solitari Cap de Boumort situat a 2.077 metres d'altitud.

A la tornada ens espera el Pas Comptador, molt incòmode de fer amb bici ja que majoritàriament l'haurem de fer caminant debut que l'estret sender és molt pedregós amb algun pas un xic complicat. No obstant gaudim d'unes espectaculars panoràmiques. El seu nom com indica que l'estretor del sender servia per els pastors per comptar el nombre dels seus ramats...

Iniciem la ruta a Organyà agafant la carretera que ens porta fins a Montanisell. Després d'esmorzar abandonem la civilització i continuem amunt ja per pista per el Forat del Pitarell i l'Obaga de Fontfreda fins Les Collades. Una curta baixada ens porta a l'extensa plana dels Prats.

Seguim amunt per el coll de Llívia fins arribar ja molt amunt a un desviament a la dreta per assolir finalment amb forta i pedregosa pujada el Cap de Boumort.

Reculem un tros de camí per agafar l'inici del Pas Comptador, té un quilòmetre i mig de llargada, fins arribar a la Collada de Montaner on acaben les dificultats. Allà iniciem una llarguíssima baixada per bona pista que ens porta fins la Vall de Cabó i d'allà per un relaxant camí tornem a Organyà.

Es una ruta dura (62 km i 2.000 metres de desnivell positiu) però te una gran recompensa: una fantàstica i espectacular ruta al cor del Pre-Pirineu lleidatà!

Sortint d'Organyà per la carretera que porta a Montanissell, sota la Muntanya de Santa Fe.
Entrem al petit poble de Montanissell.
Bon esmorzar per afrontar l'exigent jornada,
Pujant per el Forat de Pitarell.
Obaga de Fontfreda.
Desprès de la llarguíssima ascensió de 1.200 metres de desnivell continuat arribem als Prats.

Però ben aviat continua la pujada... ara en falten fins arribar al cim uns 700 metres de desnivell...

El paisatge ara es perd al horitzó.
Estem a l'Obaga de la Gargalla, ja a 1700 m. d'altitud.
La Coma del Pi, poc a poc intuïm el proper cim.
El camí es va empinant més i més.
Dura i pedregosa pendent al 24%
El Cap de Boumort a tocar.
Victòria!
Cap de Boumort a 2.077 metres. Dia ennuvolat i fred!
Abandonem el cim.
Baixant cap els Pletius de la Creueta.
Canviem de vessant per la Creueta.
El Pas Comptador per davant! Hem de baixar en diagonal per el bell mig de la cinglera de la dreta. Veiem l'osca per on hem de passar...
Entrant al Pas.
El camí es molt inciclable i pedregós i obliga a fer trams caminant.

Paisatge espectacular!
Pedres i més pedres...
El camí obliga a posar molta atenció.
El pas més complicat.
El esforç val la pena per el magnífic paisatge i el gran ambient de muntanya.
Després d'arribar al Coll Montaner agafem una pista que baixa de cop 1.100 metres de desnivell.
Obaga de Casa Santa.
Planells del Vilar de la Vall de Cabó.
El dolmen de les Cobertrades. Tres quilometres més i arribarem al final. A estat una dura i llarga sortida però quina fantàstica ruta!